صاحب امتیاز: محمد رضا هویدا

مدیر مسوول: محمد هدایت

سر دبیر: حفیظ الله زکی

پنجشنبه ۲۹ حمل ۱۳۹۸

دانلود صفحات امروز روزنامه: 1 2 3 4 5 6 7 8

غرامت میلیونی جفری راش بابت یک افترا

غرامت میلیونی جفری راش بابت یک افترا

شکایت جفری راش از روزنامه دیلی تلگراف تحت مالکیت رابرت مرداک، بابت «افترا» از سوی دادگاه پذیرفته شد و حالا این بازیگر میتواند به زودی چند میلیون دالر غرامت دریافت کند.
به نقل از گاردین، دادگاهی در سیدنی رأی بر این داد که روزنامه دیلی تلگراف با انتشار گزارشی جعلی مبنی بر اینکه جفری راش بازیگر مطرح سینما طی مراحل تهیه نمایش تئاتر «شاه لیر» رفتار نامناسب جنسی داشته، دست به افترا زده است.
در نتیجه دادگاه شرکت نیوز کُرپ که صاحب روزنامه است را وادار به پرداخت بیش از ۸۵۰ هزار دالر به این بازیگر کرد و این احتمال وجود دارد که این بازیگر محبوب بتواند میلیونها دالر دیگر هم دریافت کند.
قاضی مایکل ویگنی روز پنجشنبه به دادگاهی در سیدنی گفت گزارشهای منتشرشده علیه این بازیگر از همه نظر عاری از حس مسئولیت و نامعتبر هستند و تخمین زد که در نتیجه این زیر سوال رفتن آوازه حرفهای، درآمد بازیگری راش تا حدود دو سال تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.
راش بعد از بیرون آمدن از جلسه دادگاه از همسر و فرزندش برای حمایتشان در بازهای بسیار سخت تشکر کرد.
در ماه نوامبر ۲۰۱۷ مشخص شد که ارین جین نورویل همبازی راش در «شاه لیر» کسی بوده که این اتهامها را علیه او وارد کرده است. قاضی گفت شواهد موجود «کاملا علیه» این بازیگر و همچنین روزنامه دیلی تلگراف هستند که تحت مالکیت رابرت مرداک قرار دارد.
ویگنی گفت «من کاملاً متقاعد نشدم که خانم نورویل شاهدی معتبر است». با این حال، نورویل بعد از بیرون آمدن از جلسه دادگاه گفت پای تمام چیزهایی که در دادگاه گفته میایستد و اضافه کرد که این پرونده برای همه آسیبزننده بوده است.
ویگنی بیش از ۸۵۰ هزار دالر به عنوان غرامت به راش اهدا کرد.
او همچنین گفت متخصصانی برای بررسی میزان غرامتهای پرداختی بیشتر به راش تعیین خواهند شد چون به احتمال زیاد راش تا ۱۲ ماه بعد از این مسئله نمیتواند هیچ پیشنهاد کاری خوبی پیدا کند و در ۱۲ تا ۱۸ ماه بعد هم درآمد او ۵۰ درصد درآمد معمول و در ۱۸ تا ۲۴ ماه بعد ۷۵ درصد درآمد معمولش خواهد بود.
روزنامه دیلی تلگراف مقاله اصلی خود را در صفحه اولش در ماه نوامبر ۲۰۱۷ منتشر کرد و گفت اطلاعاتش بر اساس یک شکایت ناشناس تقدیم شده به شرکت تئاتر سیدنی است. روز بعد مقالههای بیشتری منتشر شدند که این ادعاها را تشدید میکردند. بعد از آن راش از این روزنامه و نویسنده مطلب شکایت کرد و گفت این مقالهها تلقین میکند که او یک منحرف جنسی است و مرتکب سوءرفتار جنسی شده است.